måndag 24 juni 2013

Tack Universum! :-)

Tänk att Universum faktiskt ALLTID ger dig precis det du ber om! Visst är det fantastiskt!? :-D

Mitt dietande failade ganska grovt och jag har dragit på mig 2/3 av den vikt jag tappat. Hur mycket som är vätska och hur mycket som är fett vet jag inte och tänker inte ta reda på. Jag vet bara att det jag ser i spegeln är inte det jag hade planerat att se vid den här tiden. Jag är suuuuur på mig själv för att jag tappade fokus och ballade ur när det faktiskt gick bra. Men att sura gör inte att jag tappar fettvikt, så jag försöker att inte fastna i det utan att ta med mig lärdomarna och gå vidare. Nu vet jag hur jag INTE ska göra. Så: gör om - gör rätt. Nu startar jag om.

Och hade det inte varit skönt att ha någon som pushade och peppade då? Någon som kom med handfasta råd som jag kunde luta mig mot? Jag upptäckte att det var trögt att göra detta själv, när så många i omgivningen inte förstår syftet. Så har mina tankar gått kring detta.

Så i morse när jag loggar in på Facebook så ser jag Emelie Trossö-Ledins senaste blogginlägg: Hänger ni med mig på en 30 dagars deff?  Jaa, det kan ju vara något, tänker jag. Går in och läser inlägget och hittar ett upplägg som passar mig som handen i handsken. Det är så jag mår allra bäst av att äta, så jag vill fördela makronutrienterna, så jag vill fördela måltiderna. Det KAN inte bli bättre!! :-) Självklart hänger jag på! Det var precis det jag behövde!

I tacksamhet.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar