torsdag 27 juni 2013

Två PB i marklyft!

Bomullen i huvudet var åter idag och efter lunch var det mest ludd och fluff där inne. Men senare under eftermiddagen hände något. Dimmorna lättade, kroppen kickade igång och jag kände mig pigg och stark igen.

Jag drog till gymmet för att köra rygg. Jag började med enhandsrodd och ja, det gick fint att köra på de vanliga vikterna idag också, utan längre setvila. Gött! Gick på marklyft sen. Värmde upp med två set kronlyft på 40 kg, sen slängde jag på 60kg och körde vanliga mark. Jag körde samma upplägg jag gjort på sistone, att stega mig upp och öka med 10kg/set och minska två reps/set. Alltså 10x60 kg 8x70kg 6x80 kg 4x90 kg 2x100 kg.

Idag gick det BRA. Jag var STARK!!  Jag gjorde några fler reps än jag tänkt, bara för att jag kunde :-) Så det blev 10x60kg 9x70kg 7x80kg  och 6x90kg! Nytt pb! Det kändes så jäääävla bra! Jag skuttade runt i en happydance på gymmet. Min kropp fattar! Jag är stark! Ketoner is da shit!! 

Sjuukt nöjd med min prestation så klurade jag vidare vad nästa steg skulle bli. Jag menar... en 6:a på 90 är BRA för mig... Om jag nu då klarar det utan större besvär... Ska jag inte bara lägga på 112,5 kg och dra dem like a boss?

Jooo, klart jag ska!

Och det gjorde jag :-) Mera happydance runt i gymmet! Nytt pb till!!
Fy fan vad jag är bra! Fett bra! :-)

Min prestation firades med en tallrik kött och fett, en slurk MCT-olja och sen grädde med jordgubbar till efterrätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar