lördag 18 maj 2013

Idag var jag stark!

Lördagen började riktigt skönt med sovmorgon och sen kaffe och senaste AVpoden på balkongen. (Efter att jag varit tvungen att gå till grannen och tigga kaffefilter >< Men hurra för goda grannar!)

Idag fick bli "ätardag" och jag hade sparat en stooor portion chili con carne med ris i frysen speciellt till idag som jag åt till lunch. Oh Sweet Lord så jävla gott! Och så mycket energi jag fick!! :-) Frukost (kaffe och en Dendro-X) och lunch kom ganska tätt inpå varandra nämligen och när jag sen någon timme senare skulle bege mig till gymmet så skuttade jag nästan dit.

Biceps och rygg med fokus på bredden, stod på schemat idag, alltså latsdrag, chins, curls mm. Jag har numera delat upp mina ryggpass på två, ett för "bredden" och ett för "tjockleken" och det funkar väldigt bra.

Idag var jag stark! 

Jag började med latsdrag "som vanligt". Först ett uppvärmningsset, sen 5 arbetsset där jag jobbade mig upp till 55 kg.

Henrik skulle köra marklyft och jag var ju bara tvungen att prova lite jag med, fast jag inte skulle köra det alls, utan bara för att jag kände mig så stark. Drog en 3:a på 90 kg som kanske kunde blivit en 4:a eller rent av 5:a om jag vågat fortsätta. Yey!

Jag fortsatte sen med chins, som ju har varit en av mina små utmaningar (skrev om det här). Nu har jag kommit över min magiska 10-reps-gräns flera gånger och faktiskt dragit till med 14 stycken som mest! Heja mig! 2 set med 10 reps idag, och två st med 10kg vikt :-)

Idag provade jag att hänga på en vikt för första gången när jag gjorde pull-ups. Provade med 5 kg först och gjorde då 8 reps. Hängde på en 10:a sen och gjorde då 3 set med 6 reps i varje.

Jag vet inte men jag tror att det nog var ganska bra. Jag känner mig väldigt nöjd iaf och känner att viktade pull-ups och chins får bli en del av min träning i fortsättningen.
Jag gjorde nämligen 2 st vanliga chins med 10kg vikt också det sista jag gjorde. Kanske hade jag orkat fler om jag provat tidigare för nu var jag rätt trött i rygg och armar. Där hittade jag ju genast en ny utmaning. För kan jag göra 2 så kan jag göra 10. Det tar bara lite längre tid ;-)



  Avslutade passet med jag-vet-inte-hur-många set med olika curls tills mina biceps sved. Göööttt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar