onsdag 1 maj 2013

Brutalt benpass

Skrev detta igår men det blev inte postat pga strul m nätet... 

Dagens bästa var lätt benpasset med Evelina på Gymhuset. Bäckenet känns äntligen rätt ok igen så jag hade bestämt mig för att köra ett riktigt brutalt benpass. Har inte gjort det på 1½ månad nu tror jag.

Jag började med att värma upp ordentligt, först 10 min crosstrainer, sen knäböj 1x15 på 20kg, alltså bara stången och 1x15 på 30 kg. Att köra lång värmning var ett riktigt bra beslut. Musklerna fick massa blod. Jag kände att de ville samarbeta och att bäckenet höll ihop och inte smärtade, vilket ju var ganska avgörande för om det skulle bli något mer alls. Men som sagt, det kändes bra.
Sen följde 4 set knäböj med 60kg. Jag kan mer, men är lite rädd att slita upp "skadan" igen, så jag får försöka hålla igen lite. Sådär lätt när man är jättetaggad, men jag måste.

Jag lydde :-)

Nästa övning blev raka marklyft med hantlar, 5 set. Efter det supersetade vi sittande lårcurl och vadpress och körde 5 set av varje. Fyyy fan vad det brände!
Utan någon direkt vila här heller så gick vi på liggande lårcurl och sen benpressen. När vi väl kom till benpressen så var benen helt darriga, men det blev iaf 4x10 på 145 kg.



Det är riktigt kul att köra ihop med Evelina. Hon kommer alltid med såna bra peppande ord och så är hon stark som fan! :-) Vi bokade in ett pass ihop i helgen - axlar och biceps skall slaktas!

Mat och kosttillskott funkar riktigt bra än så länge. Både vad och när jag äter funkar. Jag var lite luddig i huvudet igår pga att jag dragit ner kolhydraterna så mycket, men idag var jag med igen, och orken var det inget fel på under träningen så nu kör jag på här!

En diskussion vi hade idag gör att jag lurar lite på ett inlägg om just kost... Det får bli något att fila på under morgondagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar