söndag 28 april 2013

Man kan bli jävligt sur på 100kg!

Nu ligger jag som en dö sill i soffan efter en fantastiskt bra helg! Huset fullt med glada ungar, massa god mat, soffhäng och trevligt tjöt med Jennifer och tre träningspass på det.

Lördagen bjöd på ett grymt ryggpass. Jag hade egentligen inte planerat in någon träning, men fick chansen att komma iväg ett par timmar så jag drog till Gymhuset. Jag mötte pT som körde skiten ur sina biceps och berättade om sitt kommande projekt. Ska bli riktigt kul att följa!

Jag började med latsdrag och fick grym kontakt och bra pump. Sådär så man känner sig några centimeter bredare efteråt :-) Börjar ett pass bra så brukar det oftast fortsätta så och det gjorde det. Efter fem set latsdrag följde enarmsrodd, ryggresningar och marklyft.

Jag bad Sami att kolla lite på min marklyftsteknik, vilken han tyckte var riktigt bra. Kul att få höra! Däremot så känner jag mig jätte-jättesvag efter min vila från marklyften. Att köra 8-10 reps på 60-70kg går jättebra, men på tyngre vikter så är det något som tar stopp. Jag fick med nöd och näppe kämpat upp 90kg. Dåligt!

Jag avslutade med några set rodd och chins.


Idag var jag och Jennifer till Motionspalatset och körde ett pass. Jag jobbade vidare på ryggen och körde massa chins av olika slag, och sen gav jag mig på marklyft igen. Jag är så sjukt sur över att känna mig så svag, så jag måste jobba vidare med markandet. Idag kom jag till 100kg och där var det stopp. Jag gjorde flera försök med stånghelvetet behagade inte komma mer än några cm från marken. Jag kan tala om att man kan bli jävligt sur på 100kg!! Stånghelvete, vi möts igen!

Senare på kvällen drog jag iväg igen och sprang 5 km och sen 30 min crosstrainer efter det. Tanken är att jag ska få in lite mer konditionspass framöver, så jag går och grunnar nu på hur jag ska få till ett nytt, grymt upplägg :-)


Och kära läsare - kommentera mera!! :-)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar