lördag 20 april 2013

#aldrigvila

Det finns flera personer inom träningsbranschen som inspirerar mig, Sarah Bäckman, Gustaf Ollas, Gustafs flickvän Emily, Emelie Trossö-Ledin, Ako Rahim mfl. (länkar i menyn till höger!) Jag följer dem dagligen genom bloggar, Facebook och Instagram, och om de bara visste hur mycket de förgyller min dag, hur peppad jag blir, hur mycket jag uppskattar det de delar med sig av till oss andra! Alla är så jäkla grymma på det de gör, för sin fysik, för sina prestationer, för sina ansträngningar och sin dedikation. För sin ödmjukhet och för sin förmåga att alltid peppa och höja andra människor. En av dem som gjort störst avtryck hos mig är allas vår konstapel Prime, Mikael Hollsten.


 Bilden har jag lånat från Gladiatorernas Facebooksida

Han har, by far, den mest ödmjuka och sunda inställning till träning och livet jag någonsin råkat på, och hans Aldrig Vila-koncept gick rätt in i hjärtat på mig. Jag kunde skriva under på det direkt och det ändrade tänket har fått mig att utvecklas enormt både mentalt och med träningen. Jag lärde mig att utmana mig själv, våga kötta på så som JAG vill, inte som någon annan tycker att jag ska göra. Så nej, jag tränar inte varje dag för att konstapel Prime säger till mig att Aldrig Vila, utan för att jag har mål jag strävar mot och för att jag tycker det är så förbaskat roligt!

Aldrig Vila handlar inte specifikt om träning dock, utan i stort om att sträva mot nya utmaningar, att jobba mot sina drömmar och visioner. Och att INGEN ska få hålla dig tillbaka!

När du drar igång ett projekt i livet, oavsett om det är träning, starta företag, flytta utomlands eller något annat du brinner för , så kommer du att råka ut för en massa nej-sägare. Människor som ser det som sin uppgift att leverera en massa ”sanningar” till dig om hur man ska göra och om varför du inte kan göra det du tänkt. Människor som medvetet eller omedvetet försöker förminska och prata ner det du gör. DET är så oerhört fult gjort. Varför ska man förringa något som gör någon annan lycklig? Va?
Våga strunta i vad de här personerna säger. Känn efter vad magkänslan säger, vad kroppen säger, vad själen säger och KÖR! Släpp alla andras ”sanningar” och hitta din egen! Fuck lagom!

När jag släppte alla ”sanningar” och började testa mig fram själv, vågade prova en massa saker, började känna efter vad kroppen sa, DÅ kom mina resultat! Boom!

När jag kommer hit i texten så ska jag berätta att jag sitter och ler för mig själv. Jag är så jävla lycklig i det jag gör. Ja, jag lägger väldigt mycket tid och energi på träning, jag tar i så jag vrålar på gymmet, jag svettas och svär, jag har alltid ont någonstans, men jag har så jävla roligt! Jag älskar min träning, vad den gör för min kropp och för min själ. Jag älskar att ge mig själv nya utmaningar!
Jag vet också att eftersom det är något jag brinner så för, så är det något jag vill ta steget vidare, något jag vill arbeta med och försörja mig på. Det är en utmaning i sig - och jag gillart!





Läsa mer om Aldrig Vila kan du göra här: Vad är Aldrig Vila?
Kolla in Aldrig Vila på Instagram under taggarna #aldrigvila och #flagom

1 kommentar: