lördag 13 april 2013

Min hemlighet

För ungefär 6 år sedan fick jag höra talas om en bok som hette the Secret och handlade om något som hette Lagen om Attraktion. Jag minns att jag med någon tidning, typ Må Bra, fick ett litet häfte som handlade om boken och innehöll några utdrag ur den. Häftet blev dock oläst och liggande ett tag, tills jag en dag plockade upp det och började läsa. Min första reaktion var att det lät liiiite för bra för att vara sant. Attraktionslagen alltså. Skulle JAG kunna ha, göra och bli precis vad jag ville? Lille jag? Blir jag vad jag tänker?


Tanken låg kvar och grodde ett bra tag. Jag köpte boken och bläddrade i den. Jättefin är den! (Jag älskar böcker!!) Men det som står i den... gäller det verkligen mig? Alltså, de som sagt allt det där braiga är ju jättekända och tjänar massa pengar och är skitlyckliga och har redan allt det där och lätt för dem att säga då!

Sen såg jag filmen. DÅ trillade pengen ner. Som en atombomb ungefär. Lightbulb-moment är ett för litet uttryck för att beskriva storleken av insikten. Det jag sänder ut får jag tillbaka. På alla plan i livet. Och det innebär att jag faktiskt KAN påverka hur mitt liv blir! Jag KAN faktiskt leva precis det liv jag vill! JAG kan ha, göra och bli precis vad jag vill!

Efteråt kom insikten om allt det där som inte var särskilt bra, och att jag faktiskt dragit till mig det också. Det jag sänt ut, fick jag tillbaka. Den insikten krävde sitt grubblande vill jag lova. Hur hade det blivit så, att jag dragit till mig dåliga saker/händelser/personer? Och hur kunde jag vända tankarna rätt?

Jaha, tänker du. Men om du nu vet allt det här Sofia, hur kommer det sig att du inte är typ multimiljonär, genomlycklig och vansinnigt framgångsrik? Va?

Nu ska jag vara skittråkig och berätta att bara för att du upptäcker lagen om attraktion så betyder inte det att du vaknar upp bekymmerslös och stenrik dagen efter. Tyvärr. Alltså, bara för att du vet hur du ska göra så kommer inte resultaten automatiskt. Du måste fortfarande göra jobbet. Du får inte bättre kondition bara för att du köpt nya löparskor. Du måste faktiskt springa också. Och du måste tro på att du kan! Men när du får kläm på hur det funkar så har du de bästa verktygen man kan ha för att skapa den tillvaro du vill ha, som du drömmer om.

"You can have, do or be anything you want." Joe Vitale

Så fantastiskt är det faktiskt!! Men ytterligare en skittråkig sanning kommer här. Du kommer att attrahera saker som du först trodde att du ville ha, och när du väl får dem upptäcker att så inte var fallet. Livet ger oss små läxor på det viset. Vi ska lära oss av detta och vissa saker behöver vi lära oss den hårda vägen. Vissa saker behöver vi gå igenom för att ta oss vidare mot den tillvaro vi vill ha. Så även fast det kan verka jobbigt, så leder det till något positivt. Vem vill inte vara en starkare och klokare människa, liksom!? ;-)

Jag har fått rota igenom mycket i mitt inre för att ta mig vidare mot mina mål. Fått släppa många gamla tanke- och beteendemönster. Men nu är jag på väg och jag låter mig inte stoppas. Varken av någon annan eller mig själv. Jag lever ett jättebra liv redan idag och jag ska göra det till mitt Drömliv!

Här är de första 20 minuterna av filmen The Secret. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar