fredag 26 april 2013

Mina och andras val

Jag fick frågan idag av en bekant: -"Om jag ger dig 500 kr för att inte träna, vad händer då?"
-"Du får behålla dina 500 kr och jag går glatt till gymmet!"
blev mitt svar.

Jag har aldrig, och kommer aldrig, begära att någon som inte lever samma liv skall förstå mina val. Däremot hoppas jag innerligt att andra accepterar dem, precis som att jag accepterar andras val.  Jag gör det som gör mig lycklig så gör ni det som gör er lyckliga!

Om du tycker om att göra smycken - gör det!
Om du brinner för att spela trummor - gör det!
Om du lever för att spela teater - gör det!
Om du älskar hästar och ridning - gör det!
Om du mår som allra bäst när du får åka hoj - gör det!
Om du blir lycklig av att baka tårtor - gör det!

Jag förstår inte alls det roliga i de ovan nämnda sakerna (möjligtvis hojåkningen!), men har vänner som lever och brinner för, till och med försörjer sig på, bland annat de sakerna jag nämnde. Och jag tycker det är alldeles underbart för dem att de hittat sin grej! Mår mina vänner bra så gläder det mig! Jag skulle aldrig få för mig att försöka få någon att sluta med något de brinner för. ALDRIG!

Men det finns tyvärr alltid de som inte kan acceptera, som måste ifrågasätta, "testa" om man är "the real shit", försöka bevisa att de på något sätt har rätt... Jag kan prata mig varm om träning och hälsa för nästan vem som helst, men att behöva förklara och försvara mina val tänker jag inte lägga energi på. Jag hoppas att ni andra gör likadant.
Lägg energin på det som gör er lyckliga istället!

Puss på er!

Jag må se sammanbiten ut på bilden, men detta är det roligaste jag vet!!



2 kommentarer:

  1. Undra om du tänkte på någon speciell där med tårtorna... :)

    Kram snyggo!

    SvaraRadera
  2. haha jo jag tänkte lite på dig faktiskt, men också på en annan väninna som faktiskt har tårt-makeri som sidoinkomst.
    Kram tillbaks!!

    SvaraRadera